Trdni delci iz izpušnih sistemov, ki nastajajo v motorju pri izgorevanju dizelskega goriva, so se izkazali za zdravje ljudi zelo škodljive. Zaradi tega je bil sprejet standard EURO IV, ki predpisuje natančno dovoljeno stopnjo emisij, ki jih vozilo spusti v ozračje. Za reševanje te problematike so zato vsi proizvajalci dizelskih vozil v izpušni sistem dogradili filter trdih delcev, ki preprečuje tem nevarnim delcem, da bi prišli v ozračje.
Filter trdih delcev deluje na takšen način, da v urbanem okolju, ko je hitrost vozil manjša in so tudi obrati motorja nižji, filter poskrbi za zbiranje trdih delcev. Ko pa se vozimo po avtocestah, delovanje motorja poskrbi za povišano temperaturo in pregrevanje filtra in temu posledično izgorevanje trdnih delcev oziroma saj. Temu procesu pravimo regeneracija filtra trdih delcev in se v vozilu sproži samodejno, praviloma se izvede enkrat na prevoženih od 700 do 1400 km.
Odstranitev dpf filtra je postopek, ki je prijazno do okolja
Dizelska vozila imajo vgrajen sistem samodejne regeneracije dpf filtra, ki pa se ne sproži, če niso zadoščeni določeni pogoji. Če ste lastnik dizelskega vozila, potem zagotovo že veste, da se je na vsake toliko časa dobro zapeljati tudi na daljši izlet, saj se ob povišani temperaturi in višjih obratih motorja lahko samodejna regeneracija lahko nemoteno izvede. Če je takšna regeneracija neuspešna, se sčasoma filter zabaše do te mere, da je potrebna odstranitev dpf filtra.
Za odstranitev dpf filtra pa se lahko odločite tudi preventivno, še predno se le ta popolnoma zamaši. Običajno ga je potrebno opraviti od 80.000 do 100.000 km, odvisno tudi od načina vožnje. Izkazalo se je, da je odstranitev dpf filtra z vodo in aditivi neustrezno, zato je bolje poiskati izbranega ponudnika, ki za ta postopek uporablja stroje za suho odstranitev dpf filtra, ki so tudi bolj prijazni do okolja.

